PER A QUÈ VOLEN TOTA AQUESTA INFORMACIÓ SI JO NO SOC IMPORTANT?

PER A QUÈ VOLEN TOTA AQUESTA INFORMACIÓ SI JO NO SOC IMPORTANT?

A dia de hui és molt fàcil obtindre informació sobre cadascun de nosaltres i pot ser utilitzat tant a favor com en contra de la pròpia persona. Majoritàriament les empreses són les que utilitzen aquesta tècnica per a oferir un producte o un altre. En l’últim apartat veurem per a què es pot utilitzar tota la informació sobre nosaltres.


ELS DATA BROKERS

S’encarreguen d’ajuntar les dades disperses de la vida d’una persona, connectar els seus comptes d’usuari a les seues compres, els seus vots, els seus antecedents familiars i les seues rutines offline creant de tal manera paquets de perfils interessants per als seus clients.Com hem dit abans sota comuns en les empreses.as.

” En 2019 és hora de defensar el dret a la privacitat: el teu, el meu i el de tots nosaltres. Els consumidors no haurien d’haver de tolerar un altre any de companyies que apilen de manera irresponsable amplíssims perfils d’usuari, de violacions de dades que semblen estar fóra de control, i de pèrdua de la capacitat de controlar les nostres pròpies vides digitals”, *comença un *article *signat Tim *Cook, *publicat *hui en la revista Time, i en el *qual *demana “al Congrés dels Estats Units que aprove una legislació federal de privacitat integral, un paquet de reformes que protegisquen i apoderen al consumidor”.


EL BIG DATA

Està format per conjunts de dades de major grandària i més complexos. Aquests conjunts de dades són tan voluminosos que el programari de processament de dades convencional senzillament no pot gestionar-los. No obstant això, aquests volums massius de dades poden utilitzar-se per a abordar problemes empresarials que abans no haguera sigut possible solucionar.

  • LES “TRES V” DEL BIG DATA
VolumÉs la quantitat de dades que importa. Haurà de processar grans volums de dades( dades de Twitter, clics d’una pàgina web ,etc. )
VelocitatÉs el ritme instantani al qual es reben les dades.
VarietatFa referència als diversos tipus de dades disponibles (text, àudio o vídeo )

  • AVANTATGES

Millora en la presa de decisions: disposa d’un gran volum de dades que es puguen ajudar les organitzacions a poder prendre una decisió.

Feedback a temps real: suposa rebre dades a temps real i comptar amb la informació necessària ràpidament.

Coneixement del mercat: permet conéixer als consumidors i avançar-se a les seues necessitats, així com detectar tendències en consum o fallades en l’atenció al client.

Tecnologia del present i del futur: la tecnologia del Big Data està en constant evolució i tot apunta al fet que jugarà un paper encara més important en la presa de decisions futures.

  • DESAVANTATGES

Excés de dades: si les dades s’emmagatzemen i analitzen indiscriminadament només es converteixen en soroll que alentirà i obstaculitzarà les tasques.

Ciberseguretat: La vulnerabilitat d’aquesta enorme quantitat de dades emmagatzemades és l’objectiu dels nous ciberatacs.

Les polítiques de protecció de dades: són necessaris consensos i protocols que establisquen fins a quin punt aquesta tecnologia podria considerar-se intrusiva i com protegir-la.

Tecnofóbia: existeixen reaccions desfavorables per part dels usuaris, que consideren que vulnera la seua privacitat.


LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL

La Intel·ligència Artificial (*IA) és la combinació d’algorismes plantejats amb el propòsit de crear màquines que presenten les mateixes capacitats que l’ésser humà. Una tecnologia que encara ens resulta llunyana i misteriosa, però que des de fa uns anys està present en el nostre dia a dia a tota hora.

  • AVANTATGES

Grans beneficis per a les empreses: la intel·ligència artificial porta amb seguisc robots que siguen capaços de fer el que fa una persona però fins i tot millor i més ràpid, tot canviarà.

Tasques que l’home mai haguera pogut realitzar: hi ha avanços que els éssers humans no hem pogut realitzar, bé siga, perquè afecta la integritat de l’investigador o per falta de tecnologia.

Menys temps major efectivitat: el procés mental de l’ésser humà per moments sol cansar, les emocions i situació que vivim produeixen que la nostra efectivitat i ànim de fer les coses en el nostre treball empitjore.

Traducció

Reducció de la inseguretat i estafa: constantment s’han vist noves modalitats d’estafes per la xarxa o noves vulnerabilitats al hackeig, gràcies a la intel·ligència artificial.

  • DESAVANTATGES

Augment de la desocupació: les preferències de les corporacions pels nous robots intel·ligents és cada vegada més comú.

Falta de creativitat: el resultat d’un algorisme organitzat i limitat, genera la falta de creativitat, per tant aquests robots es desenvoluparen amb falta d’imaginació creativa.

Efectivament existeixen moltes mes avantatges i desavantatges


QUÈ PASSA QUAN S’AJUNTEN EL BIG DATA I LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL?

Quan es col·lideixen el Big Data i la Intel·ligència Artificial les màquines “intel·ligents” obtenen quantitats *inmesas d’informació sobre cadascun de nosaltres que poden ser *utlizadas al seu favor o en el nostre contra.


PER A QUÈ ES POT USAR AQUEIXA INFORMACIÓ

  • Assegurances de salut o general.
  • Campanyes polítiques per a manipulació, o *referendums.
  • Esfondrar a algun polític traient draps bruts.
  • Xantatge a famosos amb informació que aquests no vulguen que se sàpia.
  • Crear una necessitat de compra utilitzant els punts febles propis de cadascun.